mandag 14. mars 2011

En god latter forlenger livet

Denne herremannen har jeg brukt på flere kort. Han er virkelig til å bli i godt humør av!  Jeg har brukt to sommerfuglpunchere og en bordpunch fra M Stuart, Spellbinderdies og Quickuts dies samt swirler fra Rev. Dette er et staffelikort og jeg legger det i utfordringene til Anonyme Scrappere og Nord Salten hobbyklubb.  Siden Sukkersøtt utfordrer oss til å lage guttekort, så legger jeg det ut der også.  Gutter er vel gutter - fra vogge til grav. :-))  Håper ingen følte seg støtt nå, - for det var ikke meninga.

En liten tilleggskommentar i ettertid. Jeg vant utfordringa hos Nord Salten Hobbyklubb med dette kortet. Koselig!!

15 kommentarer:

  1. Det motivet må man jo bli i godt humør av !! Flott kort, og nydelige farger. Fint pynta og.
    Takk forat du deltar hos AS,
    KLem, Marianne

    SvarSlett
  2. Ja det er et herlig bilde du har brukt på det flotte guttekortet ditt:-))
    Fine detaljer og pynt også.
    Takk for at du deltar hos Sukkersøtt denne uken. Lykke til!!

    Klem Astrid:-)

    PS....ser du har glemt å linke til Sukkersøtt og minner deg derfor om det;-)

    SvarSlett
  3. Herlig kort med et herlig motiv!
    Tuusen takk for at du deltar hos Sukkersøtt!
    Klem, Yvonne

    SvarSlett
  4. Hmm - er det noe jeg ikke har skjønt her??? Jeg har jo linka til Sukkersøtt som nr. 21. Hva er det jeg har glemt da, Astrid?? Nå ble jeg litt usikker... Jeg har prøvd å klikke på den linken og kommer til bloggen min. Er det noe annet jeg må gjøre da?

    SvarSlett
  5. Et flott easel-kort med herlig motiv:-)
    Kjempefint med tekst og bilde sammen...fargene perfekt på et guttekort!
    Ha en fin kveld! Klem Laila.

    SvarSlett
  6. Hei igjen:-))

    Du har gjort det helt riktig når du har linket kortet ditt til Sukkersøtt.
    Men når du lager innlegg som skal være med i utfordringer så skal det også linkes mot utfordringen du er med på.
    Gå inn på bidrag nr.1 hos Sukkersøtt og bla deg ned til kortet hennes under fredag 11.mars.
    Holder du markøren over sukkersøtt navnet så ser du at ved å klikke på den så kommer du til Sukkersøtt sin utfordring. Det er en slik link du må legge inn:-))
    Finner ikke mail adr til deg her inne så jeg skal prøve å legge ut en veiledning til deg her i kommentarfeltet.

    SvarSlett
  7. Når du skriver innlegget ditt og skriver at du vil delta i Sukkersøtt sin utfordring så gjør du følgende:

    Marker Sukkersøtt ved å dra markøren over Sukkersøtt-navnet så det blir skyggelagt.

    Deretter klikker du på ”Kopling” som du finner i menylinjen rett over ruten du skriver i.

    Nå kommer det opp et nytt vindu som heter ”Rediger kopling”.
    I den tomme rutelinjen (ved siden av E-postadresse) skal du lime inn url adr du
    skal linke til.

    For å finne den adr:
    Gå inn på utfordringssiden og kopier den øverste linjen på siden…altså url.adr.
    En url.adr starter alltid med http://

    Sukkersøtt sin url.adr er: http://sukkersott.blogspot.com/.

    Lim denne url.adr inn i den tomme rutelinjen i ”Rediger kopling”

    For å være sikker på at koplingen er riktig kan du sjekke dette ved å klikke på ”Test denne koplingen” i samme vindu.

    Er det riktig side du får opp så bare legg ned den siden og klikk på ”Ok”

    Nå ser du at Sukkersøtt navnet er linket og du kan skrive ferdig innlegget ditt.

    Har du flere i samme innlegg som du skal linke til så gjør du det på samme måte.

    Om du allerede har laget innlegget så går du bare inn igjen i det innlegget og gjør det som er nevnt ovenfor her.

    Håper dette er forståelig og kan være til hjelp.
    Viss ikke så bare spør:-))

    Klem Astrid:-)

    SvarSlett
  8. Han her er så herlig. Virkelig festlig kort :)
    Klem fra Trine Lise i Anonyme Scrappere

    SvarSlett
  9. Så morsomt kort! Takk for at du deltar hos NordSalten Hobbyklubb.

    -Wenche

    SvarSlett
  10. Hei igjen Astrid
    Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på at jeg måtte legge en direkte link i teksten på innlegget. Det visste jeg faktisk ikke. Håper jeg har gjort det riktig nå da. :-)) Så grei du er som hjelper og lager så detaljert framgangsmåte. Stor klem til deg. :-))

    SvarSlett
  11. Så flott...du har fått det til:-))
    Ja ikke alle som er oppmerksom på det og noen glemmer det så da er det greit å gi beskjed;-))
    Vi vil jo at bidragene skal bli godkjent om de blir trukket som vinnerbidraget.
    Bare hyggelig å kunne hjelpe.
    Lykke til!!
    Go`klem tilbake:-))

    SvarSlett
  12. et morsomt bilde, og et flott kort.
    herlig med blå.
    klem pia

    SvarSlett
  13. Stilig kort med et herlig bilde :))
    Takk for at du deltar hos Sukkersøtt!!
    Klem fra Inger Marie

    SvarSlett
  14. Hei!!
    Tusen takk for hyggelig kommentar i bloggen min ;)
    Når det gjelder brettingen på hÄnglar kortet jeg nettopp la ut så er det i prinsipp bare 2 biter kartong som er festet mot hverandre. Den bakerste er litt lengre enn den fremre. Du preger kartongen i ønsket avstand fra kanten slik at de danner vingene på kortet. I mellom kan man ha en tag, eller som mange andre gjør...lager en remse med kartong som brettes i midten, en del går i mellom selve panelene og den andre halvdelen legger seg foran som en from på kortet som kan løftes opp.
    Det er Marianne (Mariannes Papirverden)som har kommet med denne bretten, så det kommer nok en beskrivelse etter hvert.
    Håper forklaringen hjalp noe.
    Gratulerer med seieren hos Nordsalten med dette kortet. Det var så herlig!!!

    Klemmer, Wenche :0)

    SvarSlett
  15. Digger det herlige fjeset til den flotte herremannen der og han ble såfin med den skjønne blåfargen.
    Digget bruken av puncher her og de sommerfuglenme gjør seg virkelig.

    Klem fra Renate

    SvarSlett